Search This Blog

Wednesday, August 24, 2011

Berhentilah Menangis



Berhentilah menangis...
Lepaskan luka ini ke udara sekelilingmu
Bebatkan luka ini bersama ketabahan...
Berhentilah bersedih...
Suatu masa kamu akan tegar
Segala yang terjadi menguji kesungguhan diri...

"Aku tiada daya sungguh tidak berupaya
Selama ini aku bertahan saja tanpa banyak bicara
Namun batasku sudah hilang kudratnya
Menghambur ke seluruh ruang
Hingga penuh darah meliputiku...

Rembesan luka ini tidak pernah berhenti walau sesaat pun
Ia pekat, pejal dan jitu
Tidak akan terungkai oleh apa-apa kata pun
Sungguh aku hilang ketabahan...

Dalam selama ini aku bertahan
Berjuta kelong tangisan ku titiskan
Namun ku gagahkan jua
Nyata kini aku amat terluka
Sungguh sehingga aku hilang keyakinan"

Duhai hati,
Usahlah begitu
Lepaskanlah luka itu sejauh-jauhnya
Kamu tabah terlalu kuat sehingga kamu menempuhinya
Tidak banyak manusia mampu menjadi sepertimu
Atau sampai ditempatmu sebelum masa....

Duhai hati,
Janganlah menangis...

24 ramadhan, 24 August 2011...

No comments:

Post a Comment